Våningen Ovanpå

En småbarnsfamilj bygger uppåt.

Tippen, fika och övningskörning...

Publicerad 2012-09-04 21:26:35 i

Så skulle dagens rubrik lydit. Om inte bilbatteriet laddat ur i Volvon..! Så det fick bli "Tippen, fika och parkhäng."

Vi hyrde ett släp och släpade iväg de sista bitarna av panelen som, äntligen, är helt borta. Den fula, fula solblekta gula plastpanelen! Nu är det nolltolerans som gäller. Minsta lilla bit plockas bort.

Och det var samma sak igen. När vi var på tippen blev jag helt galen och sprang runt bland containrarna för att se vad folk slängt. Trots att jag mycket väl vet att man inte får plocka upp saker som slängt. Så varför plåga mig själv, dumma människa? Men det är ju så mycket fina saker som slängs! :)

På bygget åkte äntligen luftpumpen ner. Den hängde ovanför ytterdörren och nu känns det som om vi fått en kubik extra runt dörren, mycket luftigare. Dessutom fick vi ett ventilationshål extra! Bara det inte blir kalla temperaturer... Och uppenbarligen har hallen en gång varit ljusblå. Fräckt.

Pumpen lade vi på försök ut på Blocket för en tusing. Man vet aldrig. Jag gillar tanken på återvinning av sådana saker. Vi får se. Annars ryker den. Vilket den gjort direkt, om T fått bestämma...

Sen hämtade vi Lilla I och stack till Linbaneparken. Det är alltid poppis. Och skönt att få T på andra tankar än bygget. Jag vet att det annars snurrar runt runt där uppe. Konstant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PK

Mamman i en familj om fyra som helt enkelt behövde mer yta att härja på och satte igång sitt livs projekt med att bygga en övervåning på sitt hus. Här kommer ni kunna läsa om hur vi våndas, svettas, tvivlar, förbannar... men också om hur vi gör high-fives, myser, längtar och svetsas samman, allt medan konturerna av ett framtida liv sakta växer fram. Så här kan det gå om man inte riktigt vet vad man ger sig in i... Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela