Våningen Ovanpå

En småbarnsfamilj bygger uppåt.

Dagsrapport

Publicerad 2012-09-05 21:01:00 i Allmänt,

Nu väntar vi bara på panelen och fönstren så snickarna har inte speciellt mycket att göra de närmaste dagarna. De har gjort lite smågrejer och förberedelser. 
 
Skorstenen är färdigmurad och väntar bara på lite puts, imorgon antar jag. De åkte iväg på ett annat jobb lite hastigt och lustigt men det är så det verkar vara i branchen har jag börjat förstå. Man sticker iväg på nästa jobb innan det föregående är helt avslutat och återkommer dit för sista putsandet när man har lite tid över.
 
Jag var uppe en sväng idag och då har de börjat isolera golvet. Hörde en av snickarna som sade att de fått för lite material levererat. Jocke på Nacka Trä i farten igen misstänker jag...
 
Elektrikern var ju också här och han verkar ha gjort sina förberedelser klara. Snart sätter de igen golvet och nu är prio att få ner allt det som ska vara i golvet, el, avlopp etc.
 
Vilken dag som helst ska offerten från Hemluft komma med priser på ventilationen. Den ska ju ligga i vindsgolvet så det är inte riktigt lika brådis men snickarna jobbar med allt medan vi väntar på vad som egentligen skulle vara nästa stora grej. Det meckiga för oss är att de börjar snegla på att ta sig ner till det befintliga planet. Suck... Det var ju det vi ville skjuta på så länge som möjligt... Men jag antar att det är oundvikligt, bara inte bygget still.
 
Annars tycker jag forfarande att det går fint att bo kvar. Man har så smått börjat vänja sig vid att det börjar regna sågspån så fort man ställt tillbaka dammsugaren i städskåpet, eller att Junior vaknar med ett ryck när de dunsar en bräda i golvet där uppe...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PK

Mamman i en familj om fyra som helt enkelt behövde mer yta att härja på och satte igång sitt livs projekt med att bygga en övervåning på sitt hus. Här kommer ni kunna läsa om hur vi våndas, svettas, tvivlar, förbannar... men också om hur vi gör high-fives, myser, längtar och svetsas samman, allt medan konturerna av ett framtida liv sakta växer fram. Så här kan det gå om man inte riktigt vet vad man ger sig in i... Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela