Våningen Ovanpå

En småbarnsfamilj bygger uppåt.

Äntligen! Men hur rätt..?

Publicerad 2012-09-21 23:25:30 i

Är ute på stan och lunchar med en toppenvän och får ett samtal från T. Jodå, panel och fönster kommit. Han håller på att lasta av leveransen men låter lite bitter. Jag blir lite orolig. Och så kommer det. Jo visst, ingenting är fel men vi saknar altandörren, ytterdörren, källardörren, fönstret till walk-in-closeten och alla vita snickeridelar. Ytterdörren och källardörren mailade J oss om när vi var på Fårö i somras och undrade -igen- vilka dörrar det var vi hade valt. Då fick vi båda lite ont i magen för vi trodde att vår order redan var lagd. Och jag hör på honom hur irriterad han är.
-Kan de inte ens leverera rätt? Man förväntar sig full betalning men man ska själv inte stå för full leverans!! De kan ju inte sköta sitt jobb!
Och vet ni vad det sjuka är? Mitt i allt det här står jag med en känsla av lättnad. En lättnad och tacksamhet över att det inte var något strul med det som i alla fall kom... Är inte det snett?!

Så när jag kommer hem ser jag att det, trots att snickarna slutar två på fredagar, har hänt lite..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PK

Mamman i en familj om fyra som helt enkelt behövde mer yta att härja på och satte igång sitt livs projekt med att bygga en övervåning på sitt hus. Här kommer ni kunna läsa om hur vi våndas, svettas, tvivlar, förbannar... men också om hur vi gör high-fives, myser, längtar och svetsas samman, allt medan konturerna av ett framtida liv sakta växer fram. Så här kan det gå om man inte riktigt vet vad man ger sig in i... Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela