Våningen Ovanpå

En småbarnsfamilj bygger uppåt.

Dagrapport

Publicerad 2012-10-10 19:34:30 i

T har två bortanätter så jag har inte samma möjligheter att följa upp byggandet men jag tar det jag ser.

Imorse var iaf målarna här. Och snickare S och M givetvis. Plåtslagaren också uppenbarligen för när jag kom hem efter dagishämtning satt det hängrännor uppe och vi har en färdig skorstenskrage.
Men tydligen försvann målarna IGEN, för snickare S var tvungen att själv måla knutarna till imorgon då plåtslagaren vill spika fast stuprören. Hur i helvete står det egentligen till med arbetsmoralen?? Och vad är problemet med att ringa och kommunicera?? Frustande och frustrerad får man bita sig i tungan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PK

Mamman i en familj om fyra som helt enkelt behövde mer yta att härja på och satte igång sitt livs projekt med att bygga en övervåning på sitt hus. Här kommer ni kunna läsa om hur vi våndas, svettas, tvivlar, förbannar... men också om hur vi gör high-fives, myser, längtar och svetsas samman, allt medan konturerna av ett framtida liv sakta växer fram. Så här kan det gå om man inte riktigt vet vad man ger sig in i... Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela