Våningen Ovanpå

En småbarnsfamilj bygger uppåt.

Färg på torkning.

Publicerad 2012-11-11 12:54:25 i

Att det skulle vara så svårt!! Vi är hyfsat ense vilka färger vi ska ha i rummen, men NYANSEN! Jag blir bearbetad och motarbetad från alla håll beträffande främst den gula färgen i Lilla Is rum. Jag vill ha en riktigt gul nyans, solgul, som man blir glad av varje gång man kommer in i rummet. Målaren, snickaren, killen i målaraffären och främst T är övertygade om att jag har tagit i för hårt. Men jag vill HA det knalligt! Det SKA vara GULT. T köpte lite provburkar, av någon anledning INTE de färger vi bestämt.. Och när vi målat upp dem är de inte alls det jag ser framför mig hur våra rum ska se ut.

Här står färgerna på tork för att sen bäras upp i respektive rum. Vi får se.

Den gula är för gräddig, den blå för babyblå och den grå för kall. Varför ska man vara så noggrann?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PK

Mamman i en familj om fyra som helt enkelt behövde mer yta att härja på och satte igång sitt livs projekt med att bygga en övervåning på sitt hus. Här kommer ni kunna läsa om hur vi våndas, svettas, tvivlar, förbannar... men också om hur vi gör high-fives, myser, längtar och svetsas samman, allt medan konturerna av ett framtida liv sakta växer fram. Så här kan det gå om man inte riktigt vet vad man ger sig in i... Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela