Våningen Ovanpå

En småbarnsfamilj bygger uppåt.

Elektriker- idioter.

Publicerad 2012-11-07 21:18:21 i

Helvetes dumhuvuden. Inskränkta gubbjävlar. Ingen har på flera år lyckats reta upp mig så mycket som den här trion, far, son och sonson. Och det tragiska är att lillkillen hör jargongen och indoktrineras in i det här från början...

Det började med att en del uttag satt lite för knepigt för att vi skulle tro att det var svensk standard. När vi påtalade det och bad dem korrigera så att det skulle passa vår möblering bättre fick vi snäsiga svar och en gång vände sonen mig ryggen när jag bad honom förklara mer ingående vad svensk standard var..! En annan gång bad jag honom flytta ett lamputtag som inte var centrerat i taket i vår walk-in-closet. Då säger han att han bara inte kan FÖRSTÅ varför det är så viktigt att den är i mitten, att han tycker att det är larvigt..! Men herregud, sa jag, jag vill ju ha mina kläder jämnt upplysta när jag tittar in! Så vek han sig lite, mumlandes att "det förstås". Idiot!!!

När de sedan kom tillbaka från semestern har mellanidioten fått diskbråck. Har nog aldrig känt att ordet Karma haft en tydligare innebörd... Men det visar sig att allt kommer från fadern... Gubbfan har jävligt svårt att förstå att takkontakten i allrummet hamnat så nära vindsluckan att vi i stort sett inte kan sätta någon lampa där utan att luckan smäller i när vi ska öppna den. Jag ber honom installera spotlights istället och efter om och men går han med på hur jag vill ha det. Tack! Har du glömt vem som betalar?! Alltså är det JAG som ska få det som jag vill! sen klappar gubbfan mig på axeln och säger: Så, nu kan du gå ner. (!!!)


Jag blir helt rabiat. På riktigt.

Istället för att gorma och skrika (och förmodligen bli kallad hysteriskt fruntimmer bakom min rygg..) ska jag köra omvänt på honom. Fråga ömt hur han mår och be honom ta många pauser, för vi vill inte ha några skador på vårt bygge. Erbjuda honom min stol etc. Gubbfan.

Och sen får de inte jobbet på undervåningen. Ha! Välkomna till 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PK

Mamman i en familj om fyra som helt enkelt behövde mer yta att härja på och satte igång sitt livs projekt med att bygga en övervåning på sitt hus. Här kommer ni kunna läsa om hur vi våndas, svettas, tvivlar, förbannar... men också om hur vi gör high-fives, myser, längtar och svetsas samman, allt medan konturerna av ett framtida liv sakta växer fram. Så här kan det gå om man inte riktigt vet vad man ger sig in i... Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela