Våningen Ovanpå

En småbarnsfamilj bygger uppåt.

Livsomvälvande beslut.

Publicerad 2019-12-02 22:55:56 i Allmänt,

Jag. Måste. Utvecklas.

Och nu har jag efter 10 år tagit beslutet. Igen. 
Jag ska utbilda mig till hudterapeut. Igen. 
Senast var när jag sökt in till St Eriks skola, blev kallad till intagningsprovet men var plötsligt gravid. Och skulle mitt i praktikperioden stå med ett nyfött barn. Så tack men nej tack. 

Spola fram 10 år. På’t igen.
Skulle söka till start i februari men inser att vi är i Thailand då. Inte menat än. Ska söka till höstterminen. Men bara att ha tagit beslutet gör att jag är så taggad och sugen och framför allt lyckig

Nu vill jag inte, och meningen är inte, att jag ska hamna på salong och sitta och klämma pormaskar, plocka hårstrån och fila fötter resten av mitt liv. Nej, jag är ute efter den teoretiska kunskapen. Jag har ju arbetat med hud-och kosmetikprodukter i 10 års tid så nu vill jag legitimera dessa år och kunskaper med att knyta ihop allt med en gedigen, diplomerad, erkänd utbildning. Papper på vad jag faktiskt kan! Känns så rätt. Sen kanske jag i slutändan utbildar folk i min tur. Vem vet var det här slutar? 

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PK

Mamman i en familj om fyra som helt enkelt behövde mer yta att härja på och satte igång sitt livs projekt med att bygga en övervåning på sitt hus. Här kommer ni kunna läsa om hur vi våndas, svettas, tvivlar, förbannar... men också om hur vi gör high-fives, myser, längtar och svetsas samman, allt medan konturerna av ett framtida liv sakta växer fram. Så här kan det gå om man inte riktigt vet vad man ger sig in i... Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela